صور مضحكة لمواقف وطرائف تموت من الضحك - موقع مصرى - Part 2




صور مضحكة لمواقف وطرائف تموت من الضحك

شاهد احلي صور مضحكة لسنة 2017

صور مضحكة صور ضحك مصرية صور مضحكة
صور مضحكة شاهد يضع الموبايل داخل زجاجه شامبو
صور مضحكة صور ضحك مصرية
صور مضحكة للسيسى وهو يأخذ المحفظه من الملك

فوائد الضحك

  • يساعدك علي إسترخاء الجسد والشعور بالراحة حيث يعمل الضحك علي جعل العضلات مسترخية لمدة 45 دقيقة كما يعطي الضحك من القلب الشعور النفسي المريح .
  • يساعدك الضحك ايضاً علي التخلص من الطاقة السلبية والمشاعر السلبية مثل الإحباط والتوتر ويساعدك علي التفكير بذهن صافي في كافة مشكلاتك الحياتية .
  • يساعدك الضحك ايضاً علي التخلص من المشاكل النفسية وازالة التوتر والحاجز النفسي بينك وبين من تتواصل معهم .
  • يساعدك علي زيادة تركيزك .
  • يساعدك الضحك علي زيادة حرق السعرات الحرارية فيجب أن تضحك يومياً من قلبك حتي تحرق القليل من السعرات الحرارية .

لماذا صور مضحكة ؟

  • الضحك عملة نادرة في هذا الزمن , الضحك أصبح من الصعب في ظل الظروف التى نمر بها
  •  ولكن يجب ان ننسي كل الهموم ونسعي لإسعاد انفسنا لانك لن تجد من يسعدك إسعي دائماً لاسعاد نفسك بدون اللجوء لأي شخص كن انت الوسيلة التى يتذكرها الناس بالخير والضحك ,نحن في هذا الموضوع نبعدك عن الكآبة والحزن
  • صور مضحكة رائعة جدا حيث ان بها الكثير من المواقف والعجائب المضحكة والغريبة
  • والتى تجعلنا نضحك عليها بسبب غرابتها ويمكنك ان تتناقل تلك الصور بين اصدقائك وتضحكهم فأكيد لك او لكى صديق او صديقة كئيبه تريد اضحاكهم لكى يخرجوا من جو الكآبة والملل الواقعين فيه
  • ولهذا فلتبعث لهم بعض من هذه الصور المضحكة المتميزة والغريبة والتى ستجعلك تضحك من قلبك بسبب ما فيها من عجائب وغرائب مضحكة
  • اذا كنت تبحث عن صور مضحكة لكى تتناقلها بين اصدقائك او لتضعها على الفيس بوك فقد اتيت الى المكان المناسب حيث نقدم لكم هنا فى هذا الموضوع تشكيلة من الصور المضحكه للغاية والتى ستمتعك انت واصدقائك وستضحكم بشدة بسبب الغرابة الموجودة بها
  • فكلنا نحتاج ان نغير طبعنا بشئ مضحك حتى لا نستمر فى الكآبة والحزن فيجب علينا ان نبحث عن الاشياء المضحكة والتى ستسعدنا وتضحكنا وتغير من مزاجنا .
  • فقد قال بايرون عن الضحك “إضحك كلما استطعت فهذا دواء رخيص”
  • سوف نستعرض فى صور مضحكه
  • صور مضحكة
  • صور ضحك للأصدقاء
  • صور مضحكة للفيسبوك
  • صور مضحكه بجودات عالية

 

صور ضحك

صور مضحكة صور ضحك مصرية
صور مضحكه ولك ليش ماعم تحطو لايكات تروحو خنق شو بخلا
صور مضحكه
صور مضحكه لسبايدر مان وهو يصلى

صوره مضحكه

صور مضحكه
صور مضحكه واحده بتقول لحبيبها لو انا وانت بسفيه بنص البحر وغرقت ومافى غير طوق نجاه واحد هتعمل ايه قالها هتوحشينى كتير

 

صور مضحكه
صوره مضحكه لجمل يتعامل معامله الحصان وكمان حاطيين فوقه مدفع رشاش

 

صور مضحكه
صور مضحكه لرجل غضب من زوجته بعت رساله لحماته قالها المنتج الخاص بك غير متوافق مع متطلباتى الخاصه فردت عليه قالتله انتهت صلاحيه الضمان والشركه المصنعه غير مسؤوله بعد استلام المنتج

 

صور مضحكه
صوره مضحكه عن لما تيجى تدوق حد جيلاتى وهو بياكله كله

 

صور مضحكه
صور مضحكه عن ام تحسين جبنالك جره الغاز وروح ياابنى الله يفتحها فى وشك

 

صوره مضحكه صور ضحك مصرية صوره مضحكه 2017 funny-images-001
صور مضحكه عن كيفية انك تملأ كاوتش العربيه بالهواء عن طريق الحله
صوره مضحكه صور ضحك مصرية صوره مضحكه 2017 funny-images-005
صوره مضحكه عن في ناس بجد عايزين عمليات تجميل داخلية زى شفط حقد زرع عقل تكبير قلب تسليك نية

 

صوره مضحكه صور ضحك مصرية صوره مضحكه 2017 funny-images-007
صور مضحكه عن كثره الفلوس لا وكمان حاطينها فى صناديق زباله
صوره مضحكه صور ضحك مصرية صوره مضحكه 2017 funny-images-008
صور ضحك يابت هو يابت .. لا ياماما مش هو ده واحد شبهه
صور مضحكة وصور ضحك مصرية
صور مضحكه عن رسمه طائره فوق مفتاح اللمبة .. بصراحه اللى عاملها مبدع

 

صور مضحكة وصور ضحك مصرية
صوره مضحكه عن التعليم الخاص والتعليم العام والفارق الفظيع بينهم

صور ضحك

صور مضحكة وصور ضحك مصرية
صور مضحكه عن اكثر جهاز الكترونى بيع على مر التاريخ هو هاتف نوكيا 1100 حيث بيع منه 250 مليون نسخه

 

صور مضحكة وصور ضحك مصرية
صور مضحكه عن دكتور احمد عبد الخالق الصفتى استتشارى انف واذن وحنجره ورقبه ورأس

 

صور مضحكة وصور ضحك مصرية
صور مضحكه عن كيفيه تعامل الاب مع ابنه وكيفيه تعامل الام مع ابنها

 

صور مضحكة وصور ضحك مصرية
صور مضحكه عن الام وهى جالسه على الانترنت وايضا الاب وهو جالس على الانترنت وكيفيه التصرف مع ابنهم
صور مضحكة
صور مضحكه عن المعالج الموجود بهاتفك الذكى اقوى من الشريحه التى استعملت فى اول مركبه ارسلت الى الفضا

 

صوره مضحكه
صور مضحكه عن الامتناع عن التدخين يحتاج قرار صارم وهدوء تام وتفكير عميق وكوبايه شاى وسيجاره

 

صوره مضحكه
صور مضحكه عن فيلم سبايدر مان وتريقه وهى بتقوله سورى مابكلمش عناكب

 

صوره مضحكه
صور مضحكه عن الصينين ومشهد تصويرى لهم

 

صوره مضحكه
صوره مضحكه عن تريقه فيلم بات مان وهى بتقوله الصبح مخمود وبليل فى الشغل نفسى اتفسح ياجدع دى مابقتش عيشه

 

صوره مضحكه تهلك من الضحك

صوره مضحكه
صور مضحكه عن شخص قام بلصق تفاحه على لاب توب على انه ابل

 

صوره مضحكه
صور مضحكه عن الجرايه ومكتوب عليها الكميه محدوده

 

صور مضحكة وصور ضحك مصرية
صوره مضحكه عن تفكير اهلك اذا اتصلو عليك وانت مارديتش

 

صوره مضحكه جدا
صوره مضحكه عن كارتون توم وجيرى وهم فى المستشفى

 

صوره مضحكه
صوره مضحكه عن منظر الاب والام وهم نائمين على السرير

 

صوره مضحكه
صوره مضحكه عن رجل فقير كاتب على البرميل كلمه الامين العام حول مكافحه الارهاب

 

صوره مضحكة
صوره مضحكه عن رجل دخل على جزار ويقول له ممكن سيلفى مع كيلو اللحمه

 

صوره مضحكه جداً
صوره مضحكه عن الصينيون يستعملون الهواتف الذكية للولوج الى الانترنت اكثر من استعمالهم للحواسيب

 

صوره مضحكه جدا
صوره مضحكه عن سنة 2012 كانت شركه ابل تبيع 340000 ايفون يوميا

صور ضحك

صوره مضحكه صور ضحك مصرية
صوره مضحكه عن قطه كاتبه حبيبتى امانه امسح صورتى

 

صوره مضحكه وصور ضحك خليجية
صوره مضحكه عن شاب شعره مثل الاندومى

 

صوره مضحكه وصور ضحك خليجية
صوره مضحكه عن طيور يخرجون فضلاتهم على السيارات وغضب الفراخ منهم

 

صوره مضحكه وصور ضحك خليجية
صوره مضحكه عن اللبس كم من شخص لابس انيق ومحترم وهو يغطى شىء فظيع
صوره مضحكه وصور ضحك خليجية
صوره مضحكه عن موبايل جديد يسأل موبايل قديم مين انت قاله جدك ياواطى

 

صوره مضحكه وصور ضحك خليجية
صوره مضحكه عن مدرس اللغه العربية ضع كلمه سكر فى جملة فقال له شربت شاى الصبح قاله فين السكر قاله فى الشاى
صوره مضحكه وصور ضحك خليجية
صوره مضحكه لأول هاتف نقال بيع فى سنة 1983 وبسعر 4000 دولار

 

صوره مضحكه وصور ضحك خليجية
صوره مضحكه عن العديد من الهواتف المحموله المصنعه فى اليابان مضاده للمياه لان الشباب اليابانيون يستعملونها وقت الاستحمام

 

صوره مضحكه وصور ضحك خليجية
صوره مضحكه لاستراحه شهود الزور امال المحكمة

 

صوره مضحكه وصور ضحك خليجية
صوره مضحكه لشرم الشيخ بعد الجسر وكل مابداخلها عرب

 

صوره مضحكه وصور ضحك خليجية
صوره مضحكه لرجل جالس يصطاد ويوجد حمامه واقفه على ظهره

 

صوره مضحكه وصور ضحك خليجية
صور مضحكه لصوره تمثيليه لرجل يمشى ويدوس رجل فى حجم النمله

 

صوره مضحكه وصور ضحك خليجية
صور مضحكه عن شنطه دكتور مكتوب عليها لعلاج البواسير بدون جراحه

 

صوره مضحكه صور ضحك مصرية صوره مضحكه 2017 funny-images-046
صوره مضحكه لفيلم اجنبى وهى تقول على مهلك وانت طاير وربنا يسترها معاك ويكيفيك شر المغناطيس

 

صوره مضحكه صور ضحك مصرية صوره مضحكه 2017 funny-images-048
صوره مضحكه عن تعامل الام مع ابنها بحنيه وتعامل الاب مع ابنه بالعنف

 

صوره مضحكه وصور ضحك خليجية
صوره مضحكه لرجل يحمل مسدس يخرم البنطلون

 

صوره مضحكه وصور ضحك خليجية
صوره مضحكه عن صوره نادره لحصان الفنان نبيل شعيل

 

صوره مضحكه صور ضحك مصرية صوره مضحكه 2017 funny-images-051
صوره مضحكه لتعليم الام ابنتها قياده الدراجه والاب كذلك

 

صوره مضحكه وصور ضحك خليجية
صوره مضحكه لحنفيه الحوض وهى تسرب المياه خارج حدود الحوض نفسه

 

صوره مضحكه وصور ضحك مصرية
صوره مضحكه يوصفون سائقى السيارات بأنهم برج الكلب

 

صوره مضحكه وصور ضحك خليجية
صوره مضحكه عن صوره تفاحه تأخذ شكل غريب مثل وجه مضحك

 

صوره مضحكه وصور ضحك خليجية
صوره مضحكه عن ياترى انت بتحبينى لشخصى ولا عشان عندى عربية

 

صوره مضحكه وصور ضحك خليجية
صوره مضحكه عن قوقعه تحت المياه امام بيت كبير

 

صوره مضحكه وصور ضحك خليجية
صوره مضحكه عن توك توك له ذيل يأخذ شكل غريب ولكن ممتع للغاية

 

صوره مضحكه وصور ضحك مصرية
صوره مضحكه عن صوره دكتور جميل ومكتوب عليها هو ده الدكتور ولا الدواء

 

صوره مضحكه وصور ضحك مصرية
صوره مضحكه عن شخصين يمثلون الحكومه والمواطن بشكل كوميدى للغاية

 

صوره مضحكه وصور ضحك مصرية
صوره مضحكه لمؤسسه ميسى سليمان سويليم العطوى للمقاولات والمبانى السكنية

 

صوره مضحكه صور ضحك مصرية صوره مضحكه 2017 funny-images-062
صوره مضحكه عن الام اذا اتعصبت على عيالها فى السوق
صوره مضحكه صور ضحك مصرية صوره مضحكه 2017 funny-images-063
صوره مضحكه عن فتره الخطوبه وسنة اولى جواز وبعد 5 سنوان وبعد 10 سنوات وكيفيه الحال بين كل فتره وفتره
صوره مضحكه صور ضحك مصرية صوره مضحكه 2017 funny-images-064
صوره مضحكه عن شكسبير يقول ان الذين لايستطيعون النوم مبكرا هم علماء ومفكرين المستقبل عيدها كدا خلى اهلى يسمعوا
صوره مضحكه صور ضحك مصرية صوره مضحكه 2017 funny-images-065
صوره مضحكه عن رجل يطهى طعام على القصعه
صوره مضحكه صور ضحك مصرية صوره مضحكه 2017 funny-images-066
صوره مضحكه عن نحن جيل له النوم هوايه والدراسه اختياريه والشغل لمن استطاع اليه سبيلا
صوره مضحكه صور ضحك مصرية صوره مضحكه 2017 funny-images-067
صوره مضحكه عن عندما سقط الاتحاد السوفياتى استقبلت ايران علماء الطاقه الروس بينما استقبل العرب الروسيات لهذا صار سلاح ايران ننويا وسلاح العرب نوويا
صوره مضحكه صور ضحك مصرية صوره مضحكه 2017 funny-images-068
صوره مضحكه لرجل يشرب سجاير من انفه واذنه ولا يشربها من فمه
صوره مضحكه صور ضحك مصرية صوره مضحكه 2017 funny-images-069
صوره مضحكه عن بنت بتتكلم مع مامتها هو انتى كنتى بتقابلى بابا قبل ماتتخطبو لبعض ايوا ياحبيبتى يعنى كنتى بتقرطسى بباكى الخ
صوره مضحكه صور ضحك مصرية صوره مضحكه 2017 funny-images-070
صوره مضحكه عن رجل يقطع بصل ولابس خوزه حتى يحمى عيناه من ان تدمع
صوره مضحكه صور ضحك مصرية صوره مضحكه 2017 funny-images-071
صوره مضحكه عن منظر قبل الزواج واثناء الخطوبه وبعد الجواز
صوره مضحكه صور ضحك مصرية صوره مضحكه 2017 funny-images-072
صوره مضحكه عن ماهو الرقم الموجود فى الصورة واتحداك ان تعرفه
صوره مضحكه صور ضحك مصرية صوره مضحكه 2017 funny-images-073
صوره مضحكه عن معيز مع بعضهم يفعلون حركات غريبة
صوره مضحكه صور ضحك مصرية صوره مضحكه 2017 funny-images-074
صوره مضحكه عن الاب يعلم ابنه السباحه والرمايه وركوب الخيل فى وقت واحد
صوره مضحكه صور ضحك مصرية صوره مضحكه 2017 funny-images-075
صوره مضحكه عن مصير الشباب فى المركب وتحتهم حوت كبير
صوره مضحكه صور ضحك مصرية صوره مضحكه 2017 funny-images-076
صوره مضحكه عن رؤساء امريكا وهم يورثون الحكم لبعضهم
صوره مضحكه صور ضحك مصرية صوره مضحكه 2017 funny-images-077
صوره مضحكه عن ورود بالاضائه ولكن الاصل فيها انها بدخان السجاير

صور ضحك

صوره مضحكه صور ضحك مصرية صوره مضحكه 2017 funny-images-078
صوره مضحكه عن قطه تبحلق لمنظر وكأنه مخيفا بالنسبة لها
صوره مضحكه صور ضحك مصرية صوره مضحكه 2017 funny-images-079
صوره مضحكه عن عيد الحب عن الحمير وهما يتزاوجون مع بعضهم
صوره مضحكه صور ضحك مصرية صوره مضحكه 2017 funny-images-080
صوره مضحكه ورجل يركب تكيف منزلى داخل سيارته ومنظر للسياره مضحك
صوره مضحكه المال ليس كل شىءان تشترى بيت ولا تشترى وطن وتشترى ساعه ولا تشترى وقت فالمال ليس كل شىء لذلك يجب ان تحولو لى اموالكم
صوره مضحكه صور ضحك مصرية صوره مضحكه 2017 funny-images-082
صوره مضحكه لاصحاب النظر الثاقب ماهو الرقم المكتوب فى الدائره
صوره مضحكه صور ضحك مصرية صوره مضحكه 2017 funny-images-083
صوره مضحكه لرجل يغلق باب سيارته بالترباس المصرى

صور كومنتات فيسبوك مضحكة

انا بقي كنت مع ابن اختي في البيت المهم بقول لابن اختي هاتلي مايه يا مصطفي قالي انت كبير ولا صغير قولت له كبير قالي طيب ما تجيب لنفسك بعدها بشوية بقول له مصطفي هات لي تفاحه من التلاجه قالي انت كبير ولا صغير قولت بقي استنصح عليه قولت له صغير قالي مانا صغير وبجيب لنفسي
ادهم ابن اختي عنده 3 سنين ونص جاى يقولي يا محمد انا بحب رهف بنت عمه فبقوله بتحبها قد ايه فقالي بحبها قد الدنيا فقولتله بتحبني قد ايه بقي بصلي بقرف كدة وقالي مش بحبك اصلا
ولد صغير قريبي شاف دب الباندا في التلفزيون قالي كيوت قلتله ما تبقاش تخين زيه قالي ما انتى زيه اهو قصفني
انا شغال في محل نظارات وجاى طفل مع مامته فبتختار له نظارة المهم الطفل مش عاجبة حاجة طلعته نظارة بقوله دي حلوة عليك يا حبيبي قاللي وانت ايش دخلك انت مش تتدخل في اللي ما يخصك ساعتها كنت عاوز الارض تتشق وتبلعني او تبلعه هو
قاعد مع صحابي ف مره ع قهوة انا وصحابي وفي واحد صاحبنا جاب قريبه عيل صغير معاه بس حاجة كده حله محشي ف بنشوف هناكل ايه ف انا قولت هجيب اى برنش خفيف ولا حاجة الواد الصغير قاللي ايه اكل العيال الصغيره دا ما تنشف وتاكل سمين معانا

كنت مرة مع صاحبي ومراته وابنه 3 سنين اللي هو سن الرخامة ده المهم كنا في مكان في صور حيوانات كرتونية للاطفال يعني مامته بتقول بص فين ال donkey راح قالها عمو اشرف طيب وايه لزمة عمو يابن الكلب يا جذمة

ايوة يا دكتور انا كل شوية اعمل فرحي وحاسس انى لسه عايز اعمله تانى , اهلاً ازيك يا كنده ما تيجي نتجوز
موقف حصلك مع والدك او والدتك مش قادر تنساه , كنا قاعدين انا وابويا بنحضر ماتش كوره جه بلن للفريق قولت ل ابويا دا هدف قالي لا الجون هيصدها قولتلو تراهني قالي ماشي 20 جنيه قصاد 20 جنيه انا وافقت وفعلا الجون صدها واخد مني 20 جنيه فجه بلن تانى قولتله دي بقي هدف بقلب جامد كدا قالي لا الجون هيصدها وتراهني قولتله ماشي 100 ل 100 قالي ماشي وفعلاً الجون صدها وبعد ما ابويا اخد الفلوس اكتشفت ان الماتش كان اعادة وابويا شافوا قبل كدا
قناة اسرائيلية بتذيع مسلسل الاسطورة مترجم لغة عربية فصحي لم أأتي في دخلة بل اتيت في دوخلة

بحبك يا رافت والله ما كنت بخونك مع حسين وهيثم صدقني بقي سوسو , والله يا رأفت سامحك تدري ليه لانك ما كذبتي وانت يابو سوسو بنتك لا تستحي ليوم الدين تدري ليش لانك ما ربيتها

ياض ف مرة كنت بشرب سجاير ف البلكونة مع خالي المحل بتاع ابويا ف وش البلكونة المهم يعني ابويا قفل ومشي بس المكوجي ال جمبنا فيه عيل متطفل كل شوية يبص شاف السجارة ف ايدي انا قولت اخدها من قصيرها واروح اقول لابويه قولتله خالي كان بيعمل حاجة ف موبايل وانا مسكتله السجارة عشان لو الواد جيه قالك تبقي فاهم راح قايلي وليه تشربها ف البلكونة ما تشربها ف الحمام زي ما كل الناس بتبدا

لميس الحديدي سأرقص علي الهواء امام الشعب لو المنتخب حقق البطولة غداً … طب والشعب ذنبة ايه يشوف حاجة زي دي , صور ضحك
عملت لحد من قرايبك من الجيل القديم بلوك قبل كدة وايه السبب ؟ كنت منزل بوست ولا يفضح العاشق الا عيناه لقيت امى معلقه ليا بتقولي انت لسه في البيت وشكلك مرمتش الزبالة وعملت منشن لابويا ومن ساعتها والاسكرين بتاع التعليقات لف الدفعه بتعتي كلها

موقف بيتكرر معاك دائماً ؟ اكتر موقف بيتكرر معايا دائماً لما ادخل الاسانسير والاقي واحد ومراته فيه لازم فيه ديماً يحسسك انك دخلت عليهم اوضة النوم وهو يقعد يحمر وشه زي التنين وهيا تلزق فيه قال يعني احميني يا سبعي من الفك المفترس

في الوقت اللي انت مش لاقي فيه حق تذكرة سفر في امير سعودي حاجة 80 تذكرة للصقصور بتاعه من والي امريكا , تذكرة سفر ايه يا عم اللي مش لاقيها انا باقلي يومين بدور علي كيلو سكر ومش لاقيه اقل صقر في دول عايش احسن مننا كبني آدمين صور ضحك